Kód výrobku alebo hľadaný výraz


Jar/Veľkánoc/Leto *
Hlavný Katalóg *
Jeseň/Zima/Vianoce *
Farebné papiere
Kreativita s papierom
Vyrezávačky, noznice, pečiatky, lepidlá
Farby a iné materiály
Ceruzky, kriedy, drevený polotovar
Scrapbooking, karty a pohľadnice
Papierové a drevené výrobky, servítková technika
Floristické potreby
Kreatívne materiály
Modelovanie, odlievanie
Tradičné techniky
Filc, textil, vyhotovenie tašiek
Perly, vyhotovenie šperkov
Stavebnice, kreatívne sady
Knihy, nápady
OPITEC - majster kreatívneho sveta - Kvalita za výhodnú cenu!

Obchodné podmienky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY – ver. 09012018



1.Všeobecné ustanovenia
1.1. Zverejnené obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi

predávajúcim, ktorým je

DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec

IČO: 36831301 

DIČ: 2022442301

IČ DPH: SK2022442301

Spoločnos je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 20377/V

https://orsr.sk/vypis.asp?ID=106128&SID=4&P=0

 

(ďalej len "predávajúci")

a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Kontaktné údaje predávajúceho:
DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec

tel.: 0908/543 743

e-mail: info@kreamax.sk        

www.kreamax.sk


Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
 Inšpektorát SOI pre Košický kraj
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteža
tel. č.: 055/6220 781
fax. č.: 055/ 6224 547
e-mail: ke@soi.sk

1.2. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "
VOP") upravujú vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim v oblasti predaja tovaru a poskytovania služieb v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. novelou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZOS“).

Kupujúcim môže by fyzická, alebo právnická osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri, alebo podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo iných špecifických predpisov (ďalej len „podnikatež“). Právne vzahy predávajúceho s podnikatežom výslovne neupravené týmito podmienkami, alebo zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení, a súvisiacimi predpismi. Tieto VOP sa nevzahujú na právne vzahy, v ktorých kupujúcim nie je spotrebitež.

Kupujúcim môže by fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar, alebo využíva ponúkané služby nekonajúca v rámci predmetu svojej podnikatežskej činnosti, zamestnania alebo povolania. (ďalej „spotrebitež“ alebo „kupujúci“).

1.3. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že sa dostatočným spôsobom oboznámil a súhlasí s týmito
VOP ako aj reklamačným poriadkom, ktorý je ich neoddelitežnou súčasou. Tieto podmienky sa budú vzahova na všetky kúpne zmluvy, uzatvorené na internetovej stránke elektronického obchodu, www.kreamax.sk ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na internetovej stránke spotrebitežovi (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Kupujúci uzavretím kúpnej zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil a že súhlasí s reklamačným poriadkom predávajúceho.

1.4. VOP sú neoddelitežnou súčasou kúpnej zmluvy. Jazykom kúpnej zmluvy je slovenský jazyk. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP.

1.5. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnos všetkých uvedených tovarov. Orientačná dostupnos tovarov je uvedená na internetovej stránke predávajúceho www.kreamax.sk. Dostupnos tovaru môže by potvrdená na základe otázky kupujúceho.

1.6. Ceny za tovar a služby prezentované v internetovom obchode sú uvedené bez DPH aj s DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a to vrátane prípadných recyklačných a autorských poplatkov. Ceny nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru, alebo iné volitežné služby. Ceny zostávajú v platnosti len počas doby, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní predajcu. Všetky akcie platia do vypredania zásob, ak to nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykožvek upravi cenu tovaru. Zmena ceny tovaru sa nevzahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohžadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

1.7. Znenie VOP môže predávajúci meni a dopĺňa, čím nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia VOP. Akékožvek zmeny a doplnenia sú účinné ich zverejnením na stránke www.kreamax.sk. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti podža platných právnych predpisov Slovenskej republiky, alebo Európskych spoločenstiev, môže si kupujúci uplatni svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.

 

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v objednávke, zasiela predávajúcemu kupujúci formou vyplneného formulára na internetovej stránke predávajúceho.

2.2. Po odoslaní objednávky bude kupujúcemu na ním uvedenú e-mailovú adresu doručené oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré je vykonávané automaticky. Toto oznámenie obsahuje údaje o tom, že objednávka bola doručená predávajúcemu, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Oznámenie o prijatí objednávky obsahuje informácie o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru ako aj iných služieb, ak boli objednané, údaj o predpokladanej dodacej dobe, údaje o mieste a spôsobe akým má by tovar dodaný, údaje o cene za prepravu tovaru do dohodnutého miesta doručenia, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri, kontaktné údaje, otváraciu dobu prevádzok predávajúceho), prípadne aj iné potrebné údaje.

2.3. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola jeho objednávka akceptovaná a v akom rozsahu. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej, alebo písomnej podobe kupujúcemu.

2.4. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumitežným a nezamenitežným spôsobom a v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných podmienkach týkajúcich sa obchodných, reklamačných, platobných, prepravných a iných podmienok a to nasledovným spôsobom :

  1. O hlavných vlastnostiach tovaru, alebo charakteristike služby na príslušnej katalógovej stránke predávajúceho.

  2. O obchodnom mene a sídle predávajúceho na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  3. O telefónnych číslach predávajúceho a o ďalších kontaktných údajoch ako sú adresy elektronickej pošty, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim na príslušných podstránkach elektronického obchodu predávajúceho a v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  4. O adrese predávajúceho, na ktorom môže kupujúci uplatni reklamáciu tovaru, alebo služby, poda sažnos, alebo iný podnet v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  5. O celkovej cene tovaru, alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch, alebo ak nie je možné tieto poplatky urči vopred akým spôsobom sa vypočítajú a o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradi, informoval predávajúci na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu.

  6. O platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehotách v ktorých sa predávajúci zaväzuje doda tovar, alebo poskytnú službu, o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sažností a podnetov kupujúceho, informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  7. O práve kupujúceho odstúpi od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v článku 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  8. O poskytnutí formulára na odstúpenie od zmluvy, informoval článku 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho a samotný formulár poskytol aj na príslušnej podstránke elektronického obchodu.

  9. O informácií, že ak kupujúci odstúpi od zmluvy, nebude znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu,  napriek tomu, že to určí  § 10 ods.3 zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diažku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku“), informoval v článku 11 týchto VOP -  Dôsledky odstúpenia od zmluvy, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  10. O okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy, informoval v článku 11 VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  11. O poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, alebo služby podža ustanovení § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v článku 8 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  12. O existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom, alebo predávajúcim nad rámec ustanovení § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca, alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru, alebo poskytnutí služby, ak sa takáto pomoc poskytuje, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v článku 8 VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  13. O dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu na dobu neurčitú, alebo zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnos aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  14. O minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  15. O povinnosti kupujúceho zaplati preddavok, alebo poskytnú inú finančnú zábezpeku na žiados predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jej poskytnutie vzahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  16. O možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využíva, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  17. O úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že potrebné úkony popísal v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  18. O tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná potom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

  19. O tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie kúpnej zmluvy je slovenský jazyk, informoval v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

2.5. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnos o úhrade dodatočných poplatkov, alebo iných nákladov podža bodu 2.4 písmena e. týchto VOP, alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podža bodu 2.4 písmená i. týchto VOP, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady, alebo poplatky uhradi.


3. Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný :

  • doda na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a pripravi tovar na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.

  • zabezpeči, aby dodaný tovar spĺňal všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky účinné v čase uskutočnenia objednávky tovaru.

  • odovzda kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej, alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi

  • bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však s dodaním tovaru poskytnú kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, napr. prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahova všetky informácie uvedené v bode 2.4 vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

3.2. Predávajúci má právo :

  • na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

  • stornova objednávku, alebo ponúknu kupujúcemu náhradné plnenie, ak z dôvodu vypredania zásob, alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný doda tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP, alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. O stornovaní objednávky bude kupujúci bezodkladne informovaný telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že kupujúci už vykonal platbu v celej výške, alebo len určitú čas, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu, alebo jej čas v lehote 14 dní od zrušenia objednávky vopred dohodnutým spôsobom.


4. Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasou objednávky je povinnos zaplati cenu.

4.2. Kupujúci je povinný :

  • prevzia objednaný a dodaný tovar

  • zaplati predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru

  • potvrdi prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby

  • pri registrácii uvádza správne a pravdivo všetky svoje údaje, aktualizova údaje svojho užívatežského účtu, zachováva mlčanlivos o informáciách potrebných k prístupu k užívatežskému účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednos za porušenie týchto povinností zo strany kupujúceho. Kupujúci tiež berie na vedomie, že jeho užívatežský účet nemusí by dostupný nepretržite a to hlavne s ohžadom na nevyhnutnú údržbu prostriedkov nutných na jeho prevádzku.

4.3. Kupujúci má právo :

  • na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky

  • na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri dodržaní všeobecne záväzných právnych predpisov.


5. Dodacie a platobné podmienky

5.1. Tovar je predávaný podža špecifikácie a označenia umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho s uvedením obvyklej dostupnosti.

5.2. Ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodli v kúpnej zmluve inak, predávajúci je povinný doda predmet plnenia zmluvy kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 6-9 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok doda tovar v uvedenej lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v dodatočnej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpi od zmluvy a predávajúci je povinný vráti kupujúcemu už zaplatenú čas kúpnej ceny v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.

5.3. Predávajúci je oprávnený vyzva kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

5.4. Zobrazenie tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Hmotnos, rozmery a ostatné údaje o tovare uvedené v katalógovej ponuke predávajúceho umiestnené na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú údaje udávané výrobcom a môžu sa odlišova od skutočnosti o hodnotu, ktorú pripúšajú príslušné technické normy.

5.5. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávke a v záväznom akceptovaní objednávky, ak sa zmluvné strany v kúpnej zmluve nedohodnú inak.

5.6. Kupujúci je povinný riadne a včas prevzia tovar v mieste podža bodu 5.5. Obchodných podmienok. Kupujúci je povinný prevzia tovar v časovom rozsahu, ktorý je predávajúcim, alebo jeho zástupcom povereným doruči tovar a kupujúcim dohodnutým v kúpnej zmluve, alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru.

5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu podža VOP, je kupujúci povinný prevzia tovar osobne, alebo zabezpeči, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia kupujúcemu, čím sa rozumie dodanie tovaru na dohodnuté miesto, jeho prevzatie kupujúcim, alebo ním poverenou osobou.

5.8. Kupujúci je povinný skontrolova zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar, alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnos oznámi zástupcovi predávajúceho t.j. dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolova stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotovi záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnos potvrdí zástupca predávajúceho t.j. dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu môže kupujúci odmietnu prevzia tovar s chybou, alebo potvrdi doručenie tovaru s chybou a následne v zmysle článku 8 týchto VOP uplatni reklamáciu chyby tovaru u predávajúceho, alebo u určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevzia tovar s chybou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. Súčasne v takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia zo strany predávajúceho, alebo na vrátenie kúpnej ceny podža zvolenia kupujúceho.

5.9. Originálny daňový doklad (faktúra) je súčasou každej doručenej zásielky. Faktúra slúži zároveň ako dodací aj záručný list. 


6. Kúpna cena

6.1. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane expedičných nákladov a nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou dobierky prostredníctvom kuriérskej spoločnosti, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.

6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

6.3. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podža kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.


7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru prevzatím tovaru a úplným zaplatením celej kúpnej ceny.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci, alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho, alebo jeho zástupcu povereného doruči tovar, alebo ak tak neurobí včas, tak v čase keď predávajúci umožní kupujúcemu naklada s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.


8. Reklamačný poriadok

8.1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim.

8.2. Ak je kupujúcim spotrebitež  ( vysvetlené v bode 1.2 Všeobecných obchodných podmienok ), uzavrel s predávajúcim kúpnu zmluvu a kúpil od predávajúceho tovar prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za chyby. (ďalej len "
kupujúci").

8.3. Za zodpovednú osobou (ďalej len „zodpovedná osoba“) sa pre účely tohto reklamačného poriadku považuje subjekt, ktorý prevzal od kupujúceho tovar na opravu v záruke v dôsledku využitia práva spotrebiteža, či bude rieši opravu chybného tovaru v záruke u predajcu, alebo určenej osoby.

8.4. Odborným posúdením sa pre účely ZOS (§ 2 písm. n) ZOS), na základe ktorého napríklad môže predávajúci zamietnu reklamáciu podanú spotrebitežom (§ 18 ods. 6 ZOS), rozumie písomná forma zachytenia výsledku tohto posúdenia vykonaného znalcom resp. inou oprávnenou osobou s taxatívne vymenovanými podstatnými náležitosami, ktoré musí takéto posúdenie obsahova. Predávajúci je povinný poskytnú kupujúcemu kópiu odborného posúdenia.

8.5. Týmto reklamačným poriadkom predávajúci informuje kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatni, ako aj o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je záväzný pre predávajúceho aj kupujúceho. Reklamačný poriadok je umiestnený na internetovej stránke predávajúceho www.kreamax.sk Prevzatím tovaru kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že s ním bol oboznámený.
 

Zodpovednos za chyby – poučenie o právach

8.6. Predávaný tovar musí ma požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akos, množstvo, mieru, alebo hmotnos a musí by bez chýb a musí zodpoveda záväzným technickým normám. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar  pri prevzatí kupujúcim a za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

8.7. Ak má tovar chyby o ktorých predávajúci vie, je povinný pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne kupujúceho upozorni. Ak predávajúci riadne splní svoju povinnos, nezodpovedá za chyby, na ktoré kupujúceho upozornil. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za chyby, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci nezodpovedá za chyby spôsobené obvyklým užívaním, alebo opotrebovaním tovaru.

8.8. Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža a Občianskeho zákonníka, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba 24 mesiacov platí pri predaji tovaru na súkromnú potrebu § 620 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Pokiaž je kupujúci podnikatež a výrobok kupuje pre podnikatežskú činnos, záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka.

8.9. U vybraných produktov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebitežom, obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteža) tým nie sú nijako dotknuté.

8.10. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu, alebo v reklame môže predávajúci poskytnú záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v zákone (Občiansky zákonník). V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. V prípade, ak v ponuke tovarov na www.kreamax.sk, v záručnom liste vydanom kupujúcemu, alebo v reklame je poskytnutá záruka presahujúca rozsah zákonnej záruky, môže si kupujúci uplatni túto záruku len u výrobcu a to len za podmienok definovaných výrobcom tovaru.

8.10. Na žiados kupujúceho je predávajúci povinný poskytnú záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu vyda doklad o kúpe tovaru.

8.12. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou. Ak má kúpený tovar uvies do prevádzky iný podnikatež než predávajúci, začne záručná doba plynú až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaž kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnos. Ak záručná doba začína plynú od iného dňa, ako od dňa prevzatia tovaru kupujúcim, musí sa táto skutočnos vyznači v záručnom liste.

8.13. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za chyby až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevzia sa do záručnej doby nezapočítava. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynú záručná doba na tento tovar znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje.

8.14. V prípade, že sa po prevzatí tovaru vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môže kupujúci uplatni svoju oprávnenú reklamáciu. Všetky záručné opravy uplatnené právom sú bezplatné.


8.15. Ak ide o chybu, ktorú možno odstráni bez toho aby sa zhoršila kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstráni. Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadova výmenu tovaru, alebo ak sa chyba týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhžadom na cenu tovaru, alebo závažnos chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeni chybný tovar za bezchybný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ažkosti.

8.16. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstráni a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užíva ako tovar bez chyby, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpi. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstránitežné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave, alebo pre väčší počet chýb tovar riadne užíva. Nemožnosou tovar riadne užíva sa rozumie, keď je kupujúci v dôsledku opakovane sa vyskytujúcej chyby, alebo pre väčší počet odstránitežných chýb pomerne dlhý čas vylúčený z používania tovaru, takže nemožno od neho spravodlivo požadova, aby trpel také obmedzenie.

8.17. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.17. tohto reklamačného poriadku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.18. tohto reklamačného poriadku) tak, že umiestnil VOP obsahujúce v článku 8. reklamačný poriadok na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnos si ich prečíta v čase pred odoslaním objednávky.

8.18. Spotrebitež je oprávnený odstúpi od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie spotrebiteža o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vráti všetko, čo si na jej základe poskytli.

8.19. Právo zo zodpovednosti za chyby je uplatnené včas, ak dôjde prejav vôle, ktorým spotrebitež uplatňuje toto právo, predávajúcemu pred koncom záručnej doby. Ak je právo zo zodpovednosti za chyby uplatnené bez toho, aby spotrebitež reklamoval chyby, z ktorých uplatnené právo vyvodzuje, ide o neurčité, a teda o neplatné uplatnenie práva. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

Záručné podmienky

8.20. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tento prezrie a skontrolova kompletnos tovaru a príslušných dokladov (daňový doklad, faktúra, záručný list, manuál, alebo iný dokument potrebný na prevádzku zakúpeného tovaru). Pri osobnom odbere tovaru je kupujúci povinný tovar skontrolova a zistené zjavné chyby týkajúce sa mechanického poškodenia tovaru, alebo jeho obalu,  množstva dodaného tovaru, kompletnosti dokladov, príp.  iné zjavné chyby reklamova ihneď. Pri doručení tovaru kuriérskou službou, alebo poštou je kupujúci povinný na mieste prevzatia tovaru spísa reklamačný protokol o zistených zjavných chybách, o nekompletnosti  zásielky, mechanickom poškodení tovaru, jeho obalu, príp. iných zjavných chybách. Neskoršie reklamácie týkajúce sa zjavných chýb tovaru, zistitežných pri prevzatí nemožno uzna a takáto reklamácia bude považovaná za neoprávnenú. Predávajúci za zjavené chyby zistitežné pri prevzatí tovaru a nekompletnos odovzdaného tovaru a dokladov nezodpovedá ani v prípade, ak kupujúci nevyužije právo vykona prehliadku tovaru pri jeho prevzatí.

8.21. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré neboli zjavné pri jeho prevzatí, je nutné uplatni bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru. Zodpovednos za poškodenie tovaru v priebehu dopravy nesie dopravca. Prepravovaný tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zžava, alebo dodaný nový tovar.

8.22. V prípade, ak  tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim na jeho internetovej stránke, je kupujúci povinný oznámi túto skutočnos predávajúcemu najneskôr do 90 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. Dodatočné reklamácie tohto typu nebudú uznané.

8.23. Pred prvým použitím kúpeného tovaru je kupujúci povinný preštudova si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami riadi. Práva zo zodpovednosti za chyby je kupujúci povinný uplatni bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

8.24. Záruka sa vzahuje len na funkčné poruchy tovaru spôsobené výrobnou chybou.

8.25. Záruka sa nevzahuje najmä na tovar a chyby tovaru, ak :

  • nebol predložený doklad o zaplatení, dodací list, alebo záručný list

  • nedošlo k oznámeniu zjavných chýb pri prevzatí resp. bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru

  • ak kupujúci pred prevzatím tovaru o chybe vedel, bol na ňu predávajúcim upozornený a pre chybu bola poskytnutá zžava z ceny tovaru.

  • uplynula záručná doba

  • došlo k mechanickému poškodeniu tovaru kupujúcim

  • tovaru bol používaný v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosou, prašnosou, chemickými a mechanickými vplyvmi doporučenému prostrediu uvedenému v dokumentácii k tovaru

  • opotrebením, neodborným zaobchádzaním, nesprávnou obsluhou, zanedbaním starostlivosti o tovar, alebo použitím nevhodného spotrebného materiálu došlo k poškodeniu tovaru

  • nadmerným zaažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami, alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike došlo k poškodeniu tovaru

  • ide o diely spotrebného charakteru spotrebované pred uplynutím záručnej doby

  • bola prevedená neodborná montáž, alebo neodborné uvedenie tovaru do prevádzky

  • boli použité iné komponenty, než odporúčané výrobcom, alebo dodávatežom

  • boli porušené ochranné pečate a nálepky, ak na výrobku nejaké boli

  • došlo k poškodeniu tovaru neodvrátitežnými, alebo nepredvídatežnými udalosami

  • došlo k poškodeniu tovaru náhodnou skazou

  • tovar bol poškodený neodborným zásahom, alebo akýmkožvek zásahom do výrobku inou ako určenou osobou

  • tovar bol poškodený vodou, ohňom, statickou, alebo atmosférickou elektrinou, zásahom vyššej moci

  • došlo k výskytu chýb, ktorých existenciu pripúšajú normy výrobcov

8.26. Ak predávajúci pri predaji tovaru ponúkne kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne iný tovar ako dar, je na rozhodnutí kupujúceho či ponúkaný dar príjme. Dar nie je predaným tovarom a preto sa naň nevzahuje záruka a predávajúci za jeho prípadné chyby nezodpovedá. Ak sa na darovanom tovare objavia chyby, na ktoré predávajúci kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený dar vráti. V prípade ak kupujúcemu vznikne právo odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, nie je povinný predávajúcemu vráti všetko, čo podža zmluvy dostal, t.j. spolu s kúpeným tovarom nie je povinný vráti aj tovar prijatý ako dar.

8.27. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používa tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynú záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

8.28. Na vybavovanie reklamácií sa vzahuje tento platný reklamačný poriadok predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatni, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že predávajúci umiestnil VOP obsahujúce tento reklamačný poriadok na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnos v čase pred odoslaním objednávky prečíta si ich.

8.29. Kupujúci má právo uplatni si u predávajúceho zodpovednos za chybu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje chyby za ktoré zodpovedá výrobca, dodávatež alebo predávajúci, vzahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

8.30. Reklamáciu uplatňuje kupujúci tak, že doručí tovar a prejav vôle uplatni si svoje právo podža bodov 8.17 a 8.18 tohto reklamačného poriadku „Oznámenie o uplatnení reklamácie“ napr. vo forme vyplneného formulára pre uplatnenie reklamácie do prevádzkarní DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec , po-pi 09:00 – 17:00, info@kreamax.sk, tel.:0908/ 543 743

8.31. Formulár pre uplatnenie reklamácie je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu prevádzkovateža. Kupujúci je povinný pravdivo uvies všetky požadované informácie, najmä presne označi druh a rozsah chyby tovaru. Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ustan. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.

8.33. Ak spotrebitež uplatní reklamáciu, predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec, alebo určená osoba sú povinní pouči spotrebiteža o jeho právach podža § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka.

8.34. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predloži záručný list (ak bol vydaný) a doklad o zakúpení tovaru, resp. zaplatení kúpnej ceny. V prípade nepredloženia uvedených dokladov reklamácia nebude uznaná za záručnú. Neúplný alebo nesprávne zmenený záručný list je neplatný. Kupujúci je povinný predloži aj doklady o prípadných predchádzajúcich opravách súvisiacich zo zárukou.

8.38. Kupujúci pri uplatnení reklamácie presne popíše chybu tovaru a spôsob, akým sa chyba prejavuje. Zároveň uvedie kontaktnú adresu (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené kupujúcim a za nemožnos doručenia písomností na kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. Kupujúci tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za chyby si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, kuriérskou službou).

8.39. Ak kupujúci zasiela chybný tovar predávajúcemu, je povinný zabali ho do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne chráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru, pričom je povinný zásielku označi príslušnými symbolmi. Za škodu na tovare spôsobenú jeho nevhodným zabalením predávajúci nezodpovedá. Predávajúci má právo odmietnu prija tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar, alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné prevzatie tovaru do reklamačného procesu.

Vybavenie reklamácie

8.40. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doruči predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu, alebo určenej osobe

8.42. Predávajúci, alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu, alebo v písomnej podobe zápisom do Formulára pre uplatnenie reklamácie, v ktorom je povinný presne označi reklamované chyby tovaru a ešte raz poučí spotrebiteža o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z týchto reklamačných podmienok (ust. § 622, 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diažkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doruči kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doruči ihneď, musí sa doruči bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručova, ak kupujúci má možnos preukáza uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

8.43. Kupujúci je oprávnený rozhodnú sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doruči predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci, alebo určená osoba povinná urči spôsob vybavenia reklamácie podža ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci, alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybavi aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trva dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebitež právo od zmluvy odstúpi, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

8.46. Pokiaž ide o odstránitežnú chybu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža týchto reklamačných podmienok nasledujúcim spôsobom:

a) predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo
b) predávajúci chybný tovar vymení.

8.47. Pokiaž ide o odstránitežnú chybu a kupujúci neurčí bezodkladne podža týchto reklamačných podmienok, aký spôsobom má by reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením chyby.

8.48. Pokiaž sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstráni, alebo o jednu viackrát opakovanú odstránitežnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstránitežných chýb, ktoré bránia tomu, aby mohol by tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža týchto reklamačných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:

a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých, alebo lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykona výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.

8.49. Pokiaž sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstráni, alebo o jednu viac krát opakovanú odstránitežnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstránitežných chýb, ktoré bránia tomu, aby mohol by tovar riadne užívaný ako bez chýb a kupujúci bezodkladne neurčí podža týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má by reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých, alebo lepších technických parametrov.

8.50. Vybavenie reklamácie sa vzahuje len na chyby uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podža týchto reklamačných podmienok. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstránitežnú chybu považuje výskyt jednej odstránitežnej chyby viac ako dvakrát. Za väčší počet rôznych odstránitežných chýb sa považuje výskyt viac ako troch rôznych odstránitežných chýb súčasne.

8.53. Pri zjavne neopodstatnenej reklamácii uplatnenej kupujúcim, má predávajúci právo požadova od kupujúceho úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu v súvislosti s uplatnenou reklamáciou vznikli. Kupujúci nemá právo uplatni si právo zodpovednosti za chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený a o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedie.

8.54. Zodpovedná osoba predajcu, alebo určená osoba v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na reklamáciu v súlade s príslušným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie spotrebiteža s výzvou k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného protokolu v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, telefonicky, doporučeným listom, alebo iným spôsobom dohodnutým so spotrebitežom napr. doručením opraveného tovaru a reklamačného protokolu spotrebitežovi formou doporučenej zásielky.

8.55. Predávajúci je povinný vies evidenciu o reklamáciách a predloži ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahova údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

8.56. Predávajúci je povinný vybavi reklamáciu a ukonči reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov :

  1. odovzdaním opraveného tovaru,

  2. výmenou tovaru,

  3. vrátením kúpnej ceny tovaru,

  4. vyplatením primeranej zžavy z ceny tovaru,

  5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,

  6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

8.57. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vyda písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateža poštovej, alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informova kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

8.58. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteža  na náhradu škody podža zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú chybným výrobkom v znení neskorších predpisov.


9. Ochrana osobných údajov

Ručíme za plnú ochranu Vašich osobných údajov pred zneužitím. Všetky informácie, ktoré uvediete o svojej osobe, sú chránené v zmysle zákona č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov.

9.1 Kupujúci a predávajúci sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný uvies predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu dodania, PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Kupujúci a predávajúci sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, alebo živnostníkom je povinný oznámi predávajúcemu obchodné meno, fakturačnú adresu, IČO, DIČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

9.2. Objednávku tovaru je možné uskutočni aj bez registrácie, pričom zadané údaje budú uchované iba jednorázovo pre uskutočnenie konkrétnej objednávky tovaru. Zadané údaje môže kupujúci skontrolova v doručenej potvrdzujúcej e-mailovej správe s uvedeným on-line odkazom na objednávku. Zmenu, alebo korekciu údajov v objednávke je možné v takomto prípade vykona e-mailom.

9.3. Zaregistrovaný kupujúci si môže kedykožvek skontrolova a zmeni poskytnuté osobné údaje, ako aj zruši svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Môj profil

9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu ak ním je fyzická osoba, že v zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonaných zákonom č. 84/2014 Z.z. (ďalej len „ZOOړ) predávajúci ako prevádzkovatež bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúva osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

9.5. Kupujúci odoslaním objednávky udežuje predávajúcemu v súlade so zákonom č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme predávajúceho za účelom plnenia kúpnej zmluvy uzatváranej podža VOP. Súhlas kupujúci udežuje na dobu určitú vyplývajúcu zo zákonnej povinnosti predávajúceho archivova daňové doklady po dobu 10 rokov. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykožvek odvola zaslaním písomného oznámenia na poštovú adresu predávajúceho uvedenú v čl. 1.1. VOP. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Kupujúci udežuje súhlas dobrovožne. Kupujúci prehlasuje, že osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé. Kupujúci má možnos aktualizova svoje údaje priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu predávajúceho po úspešnom prihlásení sa svojim registrovaným menom a heslom.

9.6. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadri svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zžavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zžavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

9.7. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádza a naklada v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZOOÚ osobné údaje bude získava výlučne na účel uvedený vo VOP predávajúceho a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združova s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.

9.9. Kupujúci udežuje predávajúcemu súhlas podža bodu 9.5 tohto dokumentu o ochrane osobných údajov na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvola kedykožvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.

9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumitežným a nezamenitežným spôsobom oznámil:

a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 10.1. tohto dokumentu,
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnos, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar. Údaje sú uvedené v bode 10.2. tohto dokumentu,
c) účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnú,

9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúva osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude kona spôsobom, ktorý neodporuje ZOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádza. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucova a ani podmieňova hrozbou odmietnutia zmluvného vzahu, služby, tovaru, alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.

9.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadova:

a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumitežnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:

I.) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
II.) identifikačné údaje sprostredkovateža; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podža § 8 ZOOÚ,

d) vo všeobecne zrozumitežnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumitežnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohžadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä

I.) poučenie o dobrovožnosti, alebo povinnosti poskytnú požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podža § 11 ZOOÚ, oznámi aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnos poskytnú osobné údaje vyplýva z priamo vykonatežného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý túto povinnos ukladá, a upovedomí o následkoch odmietnutia poskytnú osobné údaje,
II.) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
III.) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
IV.) formu zverejnenia, ak majú by osobné údaje zverejnené,
V.) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,

g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiada o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZOOÚ, alebo iného platného právneho predpisu SR.

9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namieta voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiada ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.

9.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namieta voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podža § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov, alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu by v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokova a zlikvidova ihneď, ako to okolnosti dovolia.

9.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti, alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykožvek namieta a nepodrobi sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky, alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiada predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovie, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude ma oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podža ods. 9.18. tohto dokumentu. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzahov, alebo počas existencie zmluvných vzahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.

9.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiados sa považuje za podanú podža tohto zákona; žiados podanú elektronickou poštou, alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.

9.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže poda o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilos na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatni zákonný zástupca.

9.18. Predávajúci je povinný písomne vybavi žiados kupujúceho podža tohto čl. tohto dokumentu, resp. vyhovie požiadavkám kupujúceho podža ZOOÚ a písomne ho informova najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti, alebo požiadavky.

9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podža § 28 ods. 2 ZOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.

9.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené tretím stranám, resp. okruhu príjemcov uvedeným v bode 10.6 tohto dokumentu.

9.21. Informačné systémy elektronického obchodu predávajúceho sú zaregistrované v zmysle zákona č.84/2014 Z. z. o ochrane osobných údajov.


10. Podrobné informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov v zmysle zákona č.84/2014 Z.z. o ochrane osobných údajov

10.1. Prevádzkovatež informačného systému www.kreamax.sk

DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1,  077 01 Krážovský Chlmec, tel.: 0908/543 743, IČO: 36 831 301, DIČ: 2022442301, IČ DPH: SK2022442301. Prevádzkovatež získava osobné údaje pomocou registračného formulára, umiestneného na stránke www.kreamax.sk

10.2 Sprostredkovatež

Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5 821 04 Bratislava, IČO: 35834498,  DIČ: 2021648739,  IČ DPH: SK2021648739
Prevádzkovatež poskytuje sprostredkovatežovi osobné údaje zákazníka v rozsahu: meno, priezvisko, fakturačná adresa, adresa dodania, telefónne číslo, emailová adresa. Sprostredkovatež získava pre prevádzkovateža osobný údaj "číslo občianskeho preukazu" , alebo číslo iného dokladu totožnosti pri doručení tovaru. Sprostredkovatež je oprávnený spracúva osobné údaje aj prostredníctvom inej osoby - subdodávateža, ktorá zabezpečuje ich ochranu na zodpovednos sprostredkovateža.

10.3. Účel a doba spracúvania osobných údajov

• Vystavenie daňového dokladu - faktúry, v zmysle zákona 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty, § 71 ods. 2 pism. b). Zákonne predpísaná doba archivácie daňových dokladov je 10 rokov a tým je daná aj doba potrebná pre spracúvanie osobných údajov prevádzkovatežom až do ich likvidácie.
• Doručenie tovaru a identifikácia zákazníka pred odovzdaním vopred zaplateného tovaru.
• Potvrdenie objednávky, platby za tovar, dodania objednaného tovaru - telefonicky a prostredníctvom elektronickej pošty.
• Evidencia zákazníkov na účely vedenia ich užívatežských účtov na stránke www.kreamax.sk
• Evidencia zákazníckych objednávok pre riešenie prípadných reklamácií.
• Zasielanie informačných elektronických správ, ak o túto službu prejaví zákazník záujem.

10.4. Zoznam spracúvaných osobných údajov

• Fakturačné údaje : Meno a priezvisko, Adresa trvalého bydliska
• Údaje pre doručenie : Meno a priezvisko príjemcu,  Adresa doručenia,  Telefónne číslo príjemcu 
vyžadujú ho prepravné spoločnosti
• Kontaktné údaje : Meno kontaktnej osoby, Telefónne číslo - pre potreby potvrdenia objednávky, prijatia platby, komunikáciu so zákazníkom, Adresa elektronickej pošty - pre potreby zaslania potvrdenia objednávky, núdzový komunikačný prostriedok, ak zákazník nie je dostupný na uvedenom telefónnom čísle.
• Údaje získavané pri odovzdávaní zaplateného tovaru : Číslo občianskeho preukazu, alebo iného dokladu totožnosti - ochrana kupujúceho - aby zaplatený tovar neprevzala neoprávnená osoba, číslo OP je zaznamenané v dodacom liste
(neplatí pre zásielky na dobierku).
• Údaje o Vašich objednávkach - pre potreby ich vybavenia a riešenia prípadných reklamácií.

10.5. Nutnos poskytnutia osobných údajov

• Prevádzkovatež získava iba tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na splnenie záväzkov, ktoré od neho kupujúci objednaním tovaru očakáva. Bez týchto údajov nebude možné spracova prijatú objednávku. Preto je kupujúci povinný vyplni všetky požadované údaje pri realizovaní objednávky.
• Pre ochranu zákazníka je nevyhnutné, aby pri odovzdávaní už zaplateného tovaru umožnil prevádzkovatežovi, alebo sprostredkovatežovi overenie jeho totožnosti a zapísanie čísla občianskeho preukazu, alebo iného preukazu totožnosti do dodacieho listu. Toto opatrenie má predchádza neoprávnenému prevzatiu tovaru treou osobou, pokiaž kupujúci za tento tovar už zaplatil. Pri platbe na dobierku sa overenie totožnosti a zápis čísla OP nevyžaduje.

10.6. Tretie strany, ktorým budú údaje poskytnuté

Osobné údaje neposkytujeme žiadnym spoločnostiam spravujúcim databázy osobných údajov, ani žiadnym iným tretím stranám, okrem rozsahu potrebného na :

doručenie tovaru sprostredkovatežom :
Partnerská kuriérska spoločnos: Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5 821 04 Bratislava, IČO: 35834498,  DIČ: 2021648739,  IČ DPH: SK2021648739
Rozsah poskytovaných údajov: Akademický titul, meno a adresa príjemcu, fakturačná adresa, adresa doručenia, telefónne číslo a e-mail príjemcu, celková cena objednávky v prípade platby na dobierku. Vo výnimočných situáciách môže by na doručenie tovaru operatívnym rozhodnutím vybraná iná prepravná spoločnos. Vzhžadom na operatívny charakter rozhodnutia nie je možné dopredu urči názov a sídlo predmetnej spoločnosti.

prevádzku a údržbu informačných systémov prevádzkovateža :
 

poskytovatež webhostingu :

WebSupport, s.r.o., Staré Grunty 12, 841 04 Bratislava, IČO: 36 421 928
 

poskytovatež web servisu :

bart.sk, s.r.o., Táborská 8, 040 01 Košice, IČO: 36593966

 

Uvedeným spoločnostiam nie sú osobné údaje ďalej poskytované na spracúvanie, ale môžu im by za určitých okolností sprístupnené (pri riešení porúch, upgradov systémov a pod.)

10.7. Zverejnenie údajov

Prevádzkovatež získané údaje v žiadnom prípade nezverejňuje.

10.8. Práva a povinnosti dotknutej osoby

• Kupujúci je povinný uvies iba úplné a pravdivé údaje.
• Kupujúci sa zaväzuje preukáza svoju identitu pri odovzdávaní zaplateného tovaru a zapísa číslo občianskeho preukazu do dodacieho listu (neplatí pre zásielky na dobierku).
• Kupujúci sa zaväzuje, že v prípade zmeny svoje údaje zaktualizuje a to najneskôr pred zrealizovaním prvej objednávky nasledujúcej po vzniku zmeny.
• Kupujúci sa zaväzuje, že ak poskytne osobné údaje tretej osoby ako údaje pre doručenie (meno, priezvisko, telefónne číslo), robí tak iba s jej súhlasom a dotknutá osoba je oboznámená s postupmi, právami a povinnosami, ktoré sú uvedené na tejto stránke.
• Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti (list, elektronická pošta) od prevádzkovateža vyžadova:
- Informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov.
- Informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje.
- Odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania.
- Opravu jej nesprávnych, neúplných, neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania.
- Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvola kedykožvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané.
- Úpravu osobných údajov môže dotknutá osoba realizova vlastnoručne v položke "Profil", ktorá sa nachádza v konte po prihlásení zákazníka.
- Všetky oprávnené požiadavky dotknutej osoby budú splnené a dotknutá osoba bude o tom informovaná do 30 dní od ich prijatia.

Kupujúci, ak ním je fyzická osoba si môže uplatni svoje práva vyplývajúce zo zákona č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov, elektronickou poštou na adrese obchod@kreamax.sk  alebo písomne na adrese sídla prevádzkovateža internetového obchodu www.kreamax.sk


11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

11.1. Ak predávajúci nemôže splni svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávatež tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu, alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadova nie je schopný doda tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito Obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informova kupujúceho a zároveň je povinný ponúknu kupujúcemu náhradné plnenie, alebo možnos pre kupujúceho odstúpi od kúpnej zmluvy (stornova objednávku).

11.2 Ak je kupujúcim spotrebitež ( vysvetlené v bode 1.2 Všeobecných obchodných podmienok ) má právo odstúpi od kúpnej zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy o kúpe tovaru, poskytnutí služby, a to aj bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku"), ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podža ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku.

11.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbali a odskúša obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

11.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynú v deň, keď kupujúci, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

11.5. Kupujúci môže odstúpi od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

11.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobi písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvalom nosiči, alebo pomocou formulára na internetovej stránke predávajúceho. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podža ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku.

11.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podža prechádzajúceho bodu tohto dokumentu musí obsahova informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vráti už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

11.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadova žiadne náklady, alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

11.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zasla tovar spä na adresu sídla predávajúceho, alebo ho odovzda predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podža prvej vety tohto bodu tohto dokumentu sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

11.10. Kupujúci je povinný doruči predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podža možnosti v originálnom obale a nepoužívaný. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.

11.11. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vráti kupujúcemu platby podža tohto dokumentu predtým, ako mu je doručený tovar, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru spä predávajúcemu, s výnimkou prípadu že predávajúci navrhne vyzdvihnutie tovaru osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

11.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru podža  To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znáša sám, alebo ak si nesplnil povinnos podža § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku.

11.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnos o práve spotrebiteža odstúpi od zmluvy podža § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku.

11.14. Predávajúci je povinný vráti kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaž sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

11.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradi predávajúcemu:

a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podža cenníka pre pozáručný servis tovaru. Kupujúci je povinný v zmysle tohto dokumentu predávajúcemu uhradi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

11.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku kupujúci nemôže odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom sú:

- predaj tovaru zhotoveného podža osobitných požiadaviek spotrebiteža, tovaru vyrobeného na mieru, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteža,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vráti z dôvodu ochrany zdravia, alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebitež tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteža a spotrebitež vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov.

11.17. Ustanovenia článku 11. VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteža uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

 

Príloha č. 1

Formulár na odstúpenie od

Príloha č.2

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteža na odstúpenie od zmluvy

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpi od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpi od tejto zmluvy jednoznačným Vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, alebo e-mailom) na adresu:

DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec

email: info@kreamax.sk

 Na tento účel môžete použi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je Vám k dispozícií na našej stránke vo forme online formulára resp. formou na stiahnutie TU. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu,  najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkožvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru spä na našu adresu, alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru spä, podža toho, čo nastane skôr. Zašlite nám tovar spä, alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete spä pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Zodpovednos spotrebiteža za škodu vzniknutú na vrátenom tovare: Zodpovedáte iba za akékožvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

 


12. Záverečné ustanovenia

12.1. Tieto VOP sú platné a pre predávajúceho záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Voči kupujúcemu nadobúdajú účinnos uzavretím kúpnej zmluvy. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákožvek jej zmena musí ma písomnú formu. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná formou e-mailových správ.

12.2. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa oboznámil s týmito VOP a jeho súčasami t.j. Reklamačným poriadkom, článku o Ochrane osobných údajov a práve na Odstúpenie od kúpnej zmluvy, prečítal si ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

12.3. Na vzahy neupravené týmito VOP sa vzahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteža a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku.

 

V Krážovskom Chlmci, dňa 05.04.2022

 

Zmeny VOP bez predchádzajúceho upozornenia sú vyhradené.


   
   Prihlasovacie meno alebo e-mail
 
Heslo
Registrácia Zabudnuté heslo

Váš košík je prázdny!
Suma:0,00 €

Obsah košíka


627070 Borovicová doska, 20 x 100 x 150 mm
1,13 €
0,88 €
206668 Vozidlo s balónom
2,44 €
1,91 €
212292 Mikroprepínač 10 ks
4,96 €
3,88 €
818292 Krúžok na klúče, 20 mm, 100 ks
5,44 €
4,26 €
661758 Drevené ohybné figúrky, sada, 4 ks/bal
9,55 €
7,47 €
 
Úvodná stránka Impressum Názory Obch. podmienky Moje údaje
Hore Obsah košíka