Obchodné podmienky VEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY ver. 09012018
1.Veobecné ustanovenia 1.1. Zverejnené obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
predávajúcim, ktorým je DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec IČO: 36831301 DIČ: 2022442301 IČ DPH: SK2022442301 Spoločnos je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Koice I, oddiel: Sro, vloka číslo: 20377/V https://orsr.sk/vypis.asp?ID=106128&SID=4&P=0 (ďalej len "predávajúci")
a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho: DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec tel.: 0908/543 743 e-mail: info@kreamax.sk www.kreamax.sk Orgán dozoru: Slovenská obchodná inpekcia (SOI) Inpektorát SOI pre Koický kraj odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteža tel. č.: 055/6220 781 fax. č.: 055/ 6224 547 e-mail: ke@soi.sk
1.2. Tieto veobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim v oblasti predaja tovaru a poskytovania sluieb v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. novelou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorích predpisov (ďalej len ZOS). Kupujúcim môe by fyzická, alebo právnická osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri, alebo podniká na základe ivnostenského oprávnenia, alebo iných pecifických predpisov (ďalej len podnikatež). Právne vzahy predávajúceho s podnikatežom výslovne neupravené týmito podmienkami, alebo zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslunými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení, a súvisiacimi predpismi. Tieto VOP sa nevzahujú na právne vzahy, v ktorých kupujúcim nie je spotrebitež. Kupujúcim môe by fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar, alebo vyuíva ponúkané sluby nekonajúca v rámci predmetu svojej podnikatežskej činnosti, zamestnania alebo povolania. (ďalej spotrebitež alebo kupujúci).
1.3. Zmluvné strany sa dohodli, e kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, e sa dostatočným spôsobom oboznámil a súhlasí s týmito VOP ako aj reklamačným poriadkom, ktorý je ich neoddelitežnou súčasou. Tieto podmienky sa budú vzahova na vetky kúpne zmluvy, uzatvorené na internetovej stránke elektronického obchodu, www.kreamax.sk ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na internetovej stránke spotrebitežovi (ďalej len "kúpna zmluva") a na vetky vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Kupujúci uzavretím kúpnej zmluvy potvrdzuje, e sa oboznámil a e súhlasí s reklamačným poriadkom predávajúceho. 1.4. VOP sú neoddelitežnou súčasou kúpnej zmluvy. Jazykom kúpnej zmluvy je slovenský jazyk. V prípade, e predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odliné od týchto VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP. 1.5. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamitú dostupnos vetkých uvedených tovarov. Orientačná dostupnos tovarov je uvedená na internetovej stránke predávajúceho www.kreamax.sk. Dostupnos tovaru môe by potvrdená na základe otázky kupujúceho. 1.6. Ceny za tovar a sluby prezentované v internetovom obchode sú uvedené bez DPH aj s DPH vo výke stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a to vrátane prípadných recyklačných a autorských poplatkov. Ceny nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru, alebo iné volitežné sluby. Ceny zostávajú v platnosti len počas doby, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní predajcu. Vetky akcie platia do vypredania zásob, ak to nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykožvek upravi cenu tovaru. Zmena ceny tovaru sa nevzahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohžadu na to, e ete nedolo k dodaniu tovaru. 1.7. Znenie VOP môe predávajúci meni a dopĺňa, čím nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia VOP. Akékožvek zmeny a doplnenia sú účinné ich zverejnením na stránke www.kreamax.sk. V prípade, e predávajúci nedodrí svoje povinnosti podža platných právnych predpisov Slovenskej republiky, alebo Európskych spoločenstiev, môe si kupujúci uplatni svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom prísluného súdu. 2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy 2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v objednávke, zasiela predávajúcemu kupujúci formou vyplneného formulára na internetovej stránke predávajúceho. 2.2. Po odoslaní objednávky bude kupujúcemu na ním uvedenú e-mailovú adresu doručené oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré je vykonávané automaticky. Toto oznámenie obsahuje údaje o tom, e objednávka bola doručená predávajúcemu, nie je vak akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Oznámenie o prijatí objednávky obsahuje informácie o názve a pecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru ako aj iných sluieb, ak boli objednané, údaj o predpokladanej dodacej dobe, údaje o mieste a spôsobe akým má by tovar dodaný, údaje o cene za prepravu tovaru do dohodnutého miesta doručenia, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri, kontaktné údaje, otváraciu dobu prevádzok predávajúceho), prípadne aj iné potrebné údaje. 2.3. Predávajúci následne zale na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola jeho objednávka akceptovaná a v akom rozsahu. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej, alebo písomnej podobe kupujúcemu. 2.4. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumitežným a nezamenitežným spôsobom a v rozsahu primeranom pouitému prostriedku komunikácie informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných podmienkach týkajúcich sa obchodných, reklamačných, platobných, prepravných a iných podmienok a to nasledovným spôsobom : O hlavných vlastnostiach tovaru, alebo charakteristike sluby na príslunej katalógovej stránke predávajúceho. O obchodnom mene a sídle predávajúceho na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O telefónnych číslach predávajúceho a o ďalích kontaktných údajoch ako sú adresy elektronickej poty, ktoré sú dôleité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim na prísluných podstránkach elektronického obchodu predávajúceho a v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O adrese predávajúceho, na ktorom môe kupujúci uplatni reklamáciu tovaru, alebo sluby, poda sanos, alebo iný podnet v článku 1.1 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O celkovej cene tovaru, alebo sluby vrátane dane z pridanej hodnoty a vetkých ostatných daní, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, potovné a iných nákladoch a poplatkoch, alebo ak nie je moné tieto poplatky urči vopred akým spôsobom sa vypočítajú a o skutočnosti, e kupujúci ich bude povinný uhradi, informoval predávajúci na príslunej katalógovej stránke elektronického obchodu. O platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehotách v ktorých sa predávajúci zaväzuje doda tovar, alebo poskytnú slubu, o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, saností a podnetov kupujúceho, informoval v prísluných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O práve kupujúceho odstúpi od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v článku 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O poskytnutí formulára na odstúpenie od zmluvy, informoval článku 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho a samotný formulár poskytol aj na príslunej podstránke elektronického obchodu. O informácií, e ak kupujúci odstúpi od zmluvy, nebude znáa náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, napriek tomu, e to určí § 10 ods.3 zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji tovaru, alebo poskytovaní sluieb na základe zmluvy uzavretej na diažku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len Zákon o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku), informoval v článku 11 týchto VOP - Dôsledky odstúpenia od zmluvy, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy, informoval v článku 11 VOP, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, alebo sluby podža ustanovení § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v článku 8 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom, alebo predávajúcim nad rámec ustanovení § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca, alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a slubách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru, alebo poskytnutí sluby, ak sa takáto pomoc poskytuje, informoval na príslunej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v článku 8 VOP, ktoré sú umiestnené na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O dĺke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu na dobu neurčitú, alebo zmluvu, pri ktorej sa automaticky predluje jej platnos aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy, informoval na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O minimálnej dĺke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok, informoval na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O povinnosti kupujúceho zaplati preddavok, alebo poskytnú inú finančnú zábezpeku na iados predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jej poskytnutie vzahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok, informoval na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O monosti a podmienkach rieenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho rieenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém vyuíva, informoval na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, e potrebné úkony popísal v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O tom, e kúpna zmluva bude uloená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná potom, ako si ju kupujúci písomne vyiada, informoval na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. O tom, e jazykom ponúkaným na uzatvorenie kúpnej zmluvy je slovenský jazyk, informoval v týchto VOP umiestnených na podstránke elektronického obchodu predávajúceho. 2.5. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnos o úhrade dodatočných poplatkov, alebo iných nákladov podža bodu 2.4 písmena e. týchto VOP, alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podža bodu 2.4 písmená i. týchto VOP, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady, alebo poplatky uhradi. 3. Práva a povinnosti predávajúceho 3.1. Predávajúci je povinný : doda na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom mnostve, kvalite a termíne a pripravi tovar na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu. zabezpeči, aby dodaný tovar spĺňal veobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky účinné v čase uskutočnenia objednávky tovaru. odovzda kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej, alebo elektronickej podobe vetky doklady potrebné na prevzatie a uívanie tovaru a ďalie doklady predpísané platnými právnymi predpismi bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr vak s dodaním tovaru poskytnú kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, napr. prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahova vetky informácie uvedené v bode 2.4 vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy. 3.2. Predávajúci má právo : na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar. stornova objednávku, alebo ponúknu kupujúcemu náhradné plnenie, ak z dôvodu vypredania zásob, alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný doda tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP, alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. O stornovaní objednávky bude kupujúci bezodkladne informovaný telefonicky alebo e-mailom. V prípade, e kupujúci u vykonal platbu v celej výke, alebo len určitú čas, predávajúci vráti u zaplatenú kúpnu cenu, alebo jej čas v lehote 14 dní od zruenia objednávky vopred dohodnutým spôsobom. 4. Práva a povinnosti kupujúceho 4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, e súčasou objednávky je povinnos zaplati cenu. 4.2. Kupujúci je povinný : prevzia objednaný a dodaný tovar zaplati predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru potvrdi prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby pri registrácii uvádza správne a pravdivo vetky svoje údaje, aktualizova údaje svojho uívatežského účtu, zachováva mlčanlivos o informáciách potrebných k prístupu k uívatežskému účtu a berie na vedomie, e predávajúci nenesie zodpovednos za poruenie týchto povinností zo strany kupujúceho. Kupujúci tie berie na vedomie, e jeho uívatežský účet nemusí by dostupný nepretrite a to hlavne s ohžadom na nevyhnutnú údrbu prostriedkov nutných na jeho prevádzku. 4.3. Kupujúci má právo : na dodanie tovaru v mnostve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri dodraní veobecne záväzných právnych predpisov. 5. Dodacie a platobné podmienky 5.1. Tovar je predávaný podža pecifikácie a označenia umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho s uvedením obvyklej dostupnosti. 5.2. Ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodli v kúpnej zmluve inak, predávajúci je povinný doda predmet plnenia zmluvy kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 6-9 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok doda tovar v uvedenej lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v dodatočnej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpi od zmluvy a predávajúci je povinný vráti kupujúcemu u zaplatenú čas kúpnej ceny v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim. 5.3. Predávajúci je oprávnený vyzva kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve. 5.4. Zobrazenie tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Hmotnos, rozmery a ostatné údaje o tovare uvedené v katalógovej ponuke predávajúceho umiestnené na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú údaje udávané výrobcom a môu sa odliova od skutočnosti o hodnotu, ktorú pripúajú prísluné technické normy. 5.5. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávke a v záväznom akceptovaní objednávky, ak sa zmluvné strany v kúpnej zmluve nedohodnú inak. 5.6. Kupujúci je povinný riadne a včas prevzia tovar v mieste podža bodu 5.5. Obchodných podmienok. Kupujúci je povinný prevzia tovar v časovom rozsahu, ktorý je predávajúcim, alebo jeho zástupcom povereným doruči tovar a kupujúcim dohodnutým v kúpnej zmluve, alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru. 5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu podža VOP, je kupujúci povinný prevzia tovar osobne, alebo zabezpeči, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Tovar sa povauje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia kupujúcemu, čím sa rozumie dodanie tovaru na dohodnuté miesto, jeho prevzatie kupujúcim, alebo ním poverenou osobou. 5.8. Kupujúci je povinný skontrolova zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci zistí, e tovar, alebo obal tovaru je mechanicky pokodený, je povinný túto skutočnos oznámi zástupcovi predávajúceho t.j. dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolova stav tovaru. V prípade zistenia pokodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotovi záznam o rozsahu a povahe pokodenia tovaru, ktorého správnos potvrdí zástupca predávajúceho t.j. dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu môe kupujúci odmietnu prevzia tovar s chybou, alebo potvrdi doručenie tovaru s chybou a následne v zmysle článku 8 týchto VOP uplatni reklamáciu chyby tovaru u predávajúceho, alebo u určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevzia tovar s chybou, vetky účelne vynaloené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáa predávajúci. Súčasne v takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia zo strany predávajúceho, alebo na vrátenie kúpnej ceny podža zvolenia kupujúceho. 5.9. Originálny daňový doklad (faktúra) je súčasou kadej doručenej zásielky. Faktúra slúi zároveň ako dodací aj záručný list. 6. Kúpna cena 6.1. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane expedičných nákladov a nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou dobierky prostredníctvom kuriérskej spoločnosti, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky. 6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa povauje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho. 6.3. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podža kúpnej zmluvy, najneskôr vak pri prevzatí tovaru. 7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva kody na tovare 7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru prevzatím tovaru a úplným zaplatením celej kúpnej ceny. 7.2. Nebezpečenstvo kody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci, alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho, alebo jeho zástupcu povereného doruči tovar, alebo ak tak neurobí včas, tak v čase keď predávajúci umoní kupujúcemu naklada s tovarom a kupujúci tovar neprevezme. 8. Reklamačný poriadok 8.1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim.
8.2. Ak je kupujúcim spotrebitež ( vysvetlené v bode 1.2 Veobecných obchodných podmienok ), uzavrel s predávajúcim kúpnu zmluvu a kúpil od predávajúceho tovar prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za chyby. (ďalej len "kupujúci"). 8.3. Za zodpovednú osobou (ďalej len zodpovedná osoba) sa pre účely tohto reklamačného poriadku povauje subjekt, ktorý prevzal od kupujúceho tovar na opravu v záruke v dôsledku vyuitia práva spotrebiteža, či bude riei opravu chybného tovaru v záruke u predajcu, alebo určenej osoby. 8.4. Odborným posúdením sa pre účely ZOS (§ 2 písm. n) ZOS), na základe ktorého napríklad môe predávajúci zamietnu reklamáciu podanú spotrebitežom (§ 18 ods. 6 ZOS), rozumie písomná forma zachytenia výsledku tohto posúdenia vykonaného znalcom resp. inou oprávnenou osobou s taxatívne vymenovanými podstatnými náleitosami, ktoré musí takéto posúdenie obsahova. Predávajúci je povinný poskytnú kupujúcemu kópiu odborného posúdenia. 8.5. Týmto reklamačným poriadkom predávajúci informuje kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde mono reklamáciu uplatni, ako aj o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je záväzný pre predávajúceho aj kupujúceho. Reklamačný poriadok je umiestnený na internetovej stránke predávajúceho www.kreamax.sk Prevzatím tovaru kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom a potvrdzuje, e s ním bol oboznámený. Zodpovednos za chyby poučenie o právach 8.6. Predávaný tovar musí ma poadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akos, mnostvo, mieru, alebo hmotnos a musí by bez chýb a musí zodpoveda záväzným technickým normám. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. 8.7. Ak má tovar chyby o ktorých predávajúci vie, je povinný pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne kupujúceho upozorni. Ak predávajúci riadne splní svoju povinnos, nezodpovedá za chyby, na ktoré kupujúceho upozornil. Pri tovare predávanom za niiu cenu predávajúci nezodpovedá za chyby, pre ktoré bola dojednaná niia cena. Predávajúci nezodpovedá za chyby spôsobené obvyklým uívaním, alebo opotrebovaním tovaru. 8.8. Dĺka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža a Občianskeho zákonníka, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba 24 mesiacov platí pri predaji tovaru na súkromnú potrebu § 620 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Pokiaž je kupujúci podnikatež a výrobok kupuje pre podnikatežskú činnos, záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka. 8.9. U vybraných produktov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebitežom, obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteža) tým nie sú nijako dotknuté. 8.10. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu, alebo v reklame môe predávajúci poskytnú záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v zákone (Občiansky zákonník). V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. V prípade, ak v ponuke tovarov na www.kreamax.sk, v záručnom liste vydanom kupujúcemu, alebo v reklame je poskytnutá záruka presahujúca rozsah zákonnej záruky, môe si kupujúci uplatni túto záruku len u výrobcu a to len za podmienok definovaných výrobcom tovaru. 8.10. Na iados kupujúceho je predávajúci povinný poskytnú záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha tovaru umoňuje, postačí namiesto záručného listu vyda doklad o kúpe tovaru. 8.12. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou. Ak má kúpený tovar uvies do prevádzky iný podnikatež ne predávajúci, začne záručná doba plynú a odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaž kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týdňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie sluby potrebnú súčinnos. Ak záručná doba začína plynú od iného dňa, ako od dňa prevzatia tovaru kupujúcim, musí sa táto skutočnos vyznači v záručnom liste. 8.13. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za chyby a do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevzia sa do záručnej doby nezapočítava. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynú záručná doba na tento tovar znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalia prípadná reklamácia povaovaná za prvú reklamáciu tovaru. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredluje. 8.14. V prípade, e sa po prevzatí tovaru vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môe kupujúci uplatni svoju oprávnenú reklamáciu. Vetky záručné opravy uplatnené právom sú bezplatné. 8.15. Ak ide o chybu, ktorú mono odstráni bez toho aby sa zhorila kvalita a úitkové vlastnosti tovaru, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstráni. Kupujúci môe namiesto odstránenia chyby poadova výmenu tovaru, alebo ak sa chyba týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhžadom na cenu tovaru, alebo závanos chyby. Predávajúci môe vdy namiesto odstránenia chyby vymeni chybný tovar za bezchybný, ak to kupujúcemu nespôsobí závané akosti. 8.16. Ak ide o chybu, ktorú nemono odstráni a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne uíva ako tovar bez chyby, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpi. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstránitežné chyby, ak vak kupujúci nemôe pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave, alebo pre väčí počet chýb tovar riadne uíva. Nemonosou tovar riadne uíva sa rozumie, keď je kupujúci v dôsledku opakovane sa vyskytujúcej chyby, alebo pre väčí počet odstránitežných chýb pomerne dlhý čas vylúčený z pouívania tovaru, take nemono od neho spravodlivo poadova, aby trpel také obmedzenie. 8.17. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.17. tohto reklamačného poriadku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.18. tohto reklamačného poriadku) tak, e umiestnil VOP obsahujúce v článku 8. reklamačný poriadok na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal monos si ich prečíta v čase pred odoslaním objednávky. 8.18. Spotrebitež je oprávnený odstúpi od zmluvy vo vetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie spotrebiteža o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruí a zmluvné strany sú povinné vráti vetko, čo si na jej základe poskytli. 8.19. Právo zo zodpovednosti za chyby je uplatnené včas, ak dôjde prejav vôle, ktorým spotrebitež uplatňuje toto právo, predávajúcemu pred koncom záručnej doby. Ak je právo zo zodpovednosti za chyby uplatnené bez toho, aby spotrebitež reklamoval chyby, z ktorých uplatnené právo vyvodzuje, ide o neurčité, a teda o neplatné uplatnenie práva. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Záručné podmienky 8.20. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tento prezrie a skontrolova kompletnos tovaru a prísluných dokladov (daňový doklad, faktúra, záručný list, manuál, alebo iný dokument potrebný na prevádzku zakúpeného tovaru). Pri osobnom odbere tovaru je kupujúci povinný tovar skontrolova a zistené zjavné chyby týkajúce sa mechanického pokodenia tovaru, alebo jeho obalu, mnostva dodaného tovaru, kompletnosti dokladov, príp. iné zjavné chyby reklamova ihneď. Pri doručení tovaru kuriérskou slubou, alebo potou je kupujúci povinný na mieste prevzatia tovaru spísa reklamačný protokol o zistených zjavných chybách, o nekompletnosti zásielky, mechanickom pokodení tovaru, jeho obalu, príp. iných zjavných chybách. Neskorie reklamácie týkajúce sa zjavných chýb tovaru, zistitežných pri prevzatí nemono uzna a takáto reklamácia bude povaovaná za neoprávnenú. Predávajúci za zjavené chyby zistitežné pri prevzatí tovaru a nekompletnos odovzdaného tovaru a dokladov nezodpovedá ani v prípade, ak kupujúci nevyuije právo vykona prehliadku tovaru pri jeho prevzatí. 8.21. Reklamácie mechanického pokodenia tovaru, ktoré neboli zjavné pri jeho prevzatí, je nutné uplatni bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru. Zodpovednos za pokodenie tovaru v priebehu dopravy nesie dopravca. Prepravovaný tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí kodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zžava, alebo dodaný nový tovar. 8.22. V prípade, ak tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim na jeho internetovej stránke, je kupujúci povinný oznámi túto skutočnos predávajúcemu najneskôr do 90 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. Dodatočné reklamácie tohto typu nebudú uznané. 8.23. Pred prvým pouitím kúpeného tovaru je kupujúci povinný pretudova si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami riadi. Práva zo zodpovednosti za chyby je kupujúci povinný uplatni bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
8.24. Záruka sa vzahuje len na funkčné poruchy tovaru spôsobené výrobnou chybou. 8.25. Záruka sa nevzahuje najmä na tovar a chyby tovaru, ak : nebol predloený doklad o zaplatení, dodací list, alebo záručný list nedolo k oznámeniu zjavných chýb pri prevzatí resp. bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru ak kupujúci pred prevzatím tovaru o chybe vedel, bol na ňu predávajúcim upozornený a pre chybu bola poskytnutá zžava z ceny tovaru. uplynula záručná doba dolo k mechanickému pokodeniu tovaru kupujúcim tovaru bol pouívaný v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosou, pranosou, chemickými a mechanickými vplyvmi doporučenému prostrediu uvedenému v dokumentácii k tovaru opotrebením, neodborným zaobchádzaním, nesprávnou obsluhou, zanedbaním starostlivosti o tovar, alebo pouitím nevhodného spotrebného materiálu dolo k pokodeniu tovaru nadmerným zaaovaním, alebo pouívaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, veobecnými zásadami, technickými normami, alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike dolo k pokodeniu tovaru ide o diely spotrebného charakteru spotrebované pred uplynutím záručnej doby bola prevedená neodborná montá, alebo neodborné uvedenie tovaru do prevádzky boli pouité iné komponenty, ne odporúčané výrobcom, alebo dodávatežom boli poruené ochranné pečate a nálepky, ak na výrobku nejaké boli dolo k pokodeniu tovaru neodvrátitežnými, alebo nepredvídatežnými udalosami dolo k pokodeniu tovaru náhodnou skazou tovar bol pokodený neodborným zásahom, alebo akýmkožvek zásahom do výrobku inou ako určenou osobou tovar bol pokodený vodou, ohňom, statickou, alebo atmosférickou elektrinou, zásahom vyej moci dolo k výskytu chýb, ktorých existenciu pripúajú normy výrobcov 8.26. Ak predávajúci pri predaji tovaru ponúkne kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne iný tovar ako dar, je na rozhodnutí kupujúceho či ponúkaný dar príjme. Dar nie je predaným tovarom a preto sa naň nevzahuje záruka a predávajúci za jeho prípadné chyby nezodpovedá. Ak sa na darovanom tovare objavia chyby, na ktoré predávajúci kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený dar vráti. V prípade ak kupujúcemu vznikne právo odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, nie je povinný predávajúcemu vráti vetko, čo podža zmluvy dostal, t.j. spolu s kúpeným tovarom nie je povinný vráti aj tovar prijatý ako dar. 8.27. Záručná doba sa predluje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol pouíva tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynú záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie 8.28. Na vybavovanie reklamácií sa vzahuje tento platný reklamačný poriadok predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde mono reklamáciu uplatni, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorích predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, e predávajúci umiestnil VOP obsahujúce tento reklamačný poriadok na príslunej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal monos v čase pred odoslaním objednávky prečíta si ich. 8.29. Kupujúci má právo uplatni si u predávajúceho zodpovednos za chybu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje chyby za ktoré zodpovedá výrobca, dodávatež alebo predávajúci, vzahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. 8.30. Reklamáciu uplatňuje kupujúci tak, e doručí tovar a prejav vôle uplatni si svoje právo podža bodov 8.17 a 8.18 tohto reklamačného poriadku Oznámenie o uplatnení reklamácie napr. vo forme vyplneného formulára pre uplatnenie reklamácie do prevádzkarní DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec , po-pi 09:00 17:00, info@kreamax.sk, tel.:0908/ 543 743 8.31. Formulár pre uplatnenie reklamácie je umiestnený na príslunej podstránke elektronického obchodu prevádzkovateža. Kupujúci je povinný pravdivo uvies vetky poadované informácie, najmä presne označi druh a rozsah chyby tovaru. Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ustan. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. 8.33. Ak spotrebitež uplatní reklamáciu, predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec, alebo určená osoba sú povinní pouči spotrebiteža o jeho právach podža § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka. 8.34. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predloi záručný list (ak bol vydaný) a doklad o zakúpení tovaru, resp. zaplatení kúpnej ceny. V prípade nepredloenia uvedených dokladov reklamácia nebude uznaná za záručnú. Neúplný alebo nesprávne zmenený záručný list je neplatný. Kupujúci je povinný predloi aj doklady o prípadných predchádzajúcich opravách súvisiacich zo zárukou. 8.38. Kupujúci pri uplatnení reklamácie presne popíe chybu tovaru a spôsob, akým sa chyba prejavuje. Zároveň uvedie kontaktnú adresu (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené kupujúcim a za nemonos doručenia písomností na kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. Kupujúci tie uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za chyby si uplatňuje a akým spôsobom iada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, kuriérskou slubou). 8.39. Ak kupujúci zasiela chybný tovar predávajúcemu, je povinný zabali ho do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne chráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru, pričom je povinný zásielku označi príslunými symbolmi. Za kodu na tovare spôsobenú jeho nevhodným zabalením predávajúci nezodpovedá. Predávajúci má právo odmietnu prija tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar, alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné prevzatie tovaru do reklamačného procesu. Vybavenie reklamácie 8.40. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doruči predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne vetky nasledujúce podmienky: a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu, alebo určenej osobe 8.42. Predávajúci, alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu, alebo v písomnej podobe zápisom do Formulára pre uplatnenie reklamácie, v ktorom je povinný presne označi reklamované chyby tovaru a ete raz poučí spotrebiteža o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z týchto reklamačných podmienok (ust. § 622, 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diažkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doruči kupujúcemu ihneď; ak nie je moné potvrdenie doruči ihneď, musí sa doruči bez zbytočného odkladu, najneskôr vak spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručova, ak kupujúci má monos preukáza uplatnenie reklamácie iným spôsobom. 8.43. Kupujúci je oprávnený rozhodnú sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doruči predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci, alebo určená osoba povinná urči spôsob vybavenia reklamácie podža ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zloitejích prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyaduje zloité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci, alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch mono reklamáciu vybavi aj neskôr. Vybavenie reklamácie vak nesmie trva dlhie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebitež právo od zmluvy odstúpi, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. 8.46. Pokiaž ide o odstránitežnú chybu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža týchto reklamačných podmienok nasledujúcim spôsobom: a) predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo b) predávajúci chybný tovar vymení. 8.47. Pokiaž ide o odstránitežnú chybu a kupujúci neurčí bezodkladne podža týchto reklamačných podmienok, aký spôsobom má by reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením chyby. 8.48. Pokiaž sa jedná o chybu, ktorú nemono odstráni, alebo o jednu viackrát opakovanú odstránitežnú chybu, alebo o väčí počet rôznych odstránitežných chýb, ktoré bránia tomu, aby mohol by tovar riadne uívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža týchto reklamačných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom: a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých, alebo lepích technických parametrov, alebo b) v prípade, e nemôe predávajúci vykona výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar. 8.49. Pokiaž sa jedná o chybu, ktorú nemono odstráni, alebo o jednu viac krát opakovanú odstránitežnú chybu, alebo o väčí počet rôznych odstránitežných chýb, ktoré bránia tomu, aby mohol by tovar riadne uívaný ako bez chýb a kupujúci bezodkladne neurčí podža týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má by reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých, alebo lepích technických parametrov. 8.50. Vybavenie reklamácie sa vzahuje len na chyby uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podža týchto reklamačných podmienok. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstránitežnú chybu povauje výskyt jednej odstránitežnej chyby viac ako dvakrát. Za väčí počet rôznych odstránitežných chýb sa povauje výskyt viac ako troch rôznych odstránitežných chýb súčasne. 8.53. Pri zjavne neopodstatnenej reklamácii uplatnenej kupujúcim, má predávajúci právo poadova od kupujúceho úhradu účelne vynaloených nákladov, ktoré mu v súvislosti s uplatnenou reklamáciou vznikli. Kupujúci nemá právo uplatni si právo zodpovednosti za chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený a o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedie. 8.54. Zodpovedná osoba predajcu, alebo určená osoba v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na reklamáciu v súlade s prísluným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie spotrebiteža s výzvou k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného protokolu v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, telefonicky, doporučeným listom, alebo iným spôsobom dohodnutým so spotrebitežom napr. doručením opraveného tovaru a reklamačného protokolu spotrebitežovi formou doporučenej zásielky. 8.55. Predávajúci je povinný vies evidenciu o reklamáciách a predloi ju na poiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahova údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie. 8.56. Predávajúci je povinný vybavi reklamáciu a ukonči reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov : odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zžavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru. 8.57. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vyda písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateža potovej, alebo kuriérskej alebo donákovej sluby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informova kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie. 8.58. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteža na náhradu kody podža zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za kodu spôsobenú chybným výrobkom v znení neskorích predpisov. 9. Ochrana osobných údajov Ručíme za plnú ochranu Vaich osobných údajov pred zneuitím. Vetky informácie, ktoré uvediete o svojej osobe, sú chránené v zmysle zákona č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov. 9.1 Kupujúci a predávajúci sa dohodli, e kupujúci v prípade, e je fyzickou osobou je povinný uvies predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu dodania, PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Kupujúci a predávajúci sa dohodli, e kupujúci v prípade, e je právnickou osobou, alebo ivnostníkom je povinný oznámi predávajúcemu obchodné meno, fakturačnú adresu, IČO, DIČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu. 9.2. Objednávku tovaru je moné uskutočni aj bez registrácie, pričom zadané údaje budú uchované iba jednorázovo pre uskutočnenie konkrétnej objednávky tovaru. Zadané údaje môe kupujúci skontrolova v doručenej potvrdzujúcej e-mailovej správe s uvedeným on-line odkazom na objednávku. Zmenu, alebo korekciu údajov v objednávke je moné v takomto prípade vykona e-mailom. 9.3. Zaregistrovaný kupujúci si môe kedykožvek skontrolova a zmeni poskytnuté osobné údaje, ako aj zrui svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Môj profil 9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu ak ním je fyzická osoba, e v zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonaných zákonom č. 84/2014 Z.z. (ďalej len ZOOÚ) predávajúci ako prevádzkovatež bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúva osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďe spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán. 9.5. Kupujúci odoslaním objednávky udežuje predávajúcemu v súlade so zákonom č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme predávajúceho za účelom plnenia kúpnej zmluvy uzatváranej podža VOP. Súhlas kupujúci udežuje na dobu určitú vyplývajúcu zo zákonnej povinnosti predávajúceho archivova daňové doklady po dobu 10 rokov. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykožvek odvola zaslaním písomného oznámenia na potovú adresu predávajúceho uvedenú v čl. 1.1. VOP. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Kupujúci udežuje súhlas dobrovožne. Kupujúci prehlasuje, e osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé. Kupujúci má monos aktualizova svoje údaje priamo v on-line reime na web stránke internetového obchodu predávajúceho po úspenom prihlásení sa svojim registrovaným menom a heslom. 9.6. Kupujúci môe zakrtnutím prísluného políčka pred odoslaním objednávky vyjadri svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zžavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo vetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zžavách a akciách na ponúkaných tovaroch. 9.7. Predávajúci sa zaväzuje, e bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádza a naklada v súlade s platnými právnymi predpismi SR. 9.8. Predávajúci vyhlasuje, e v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZOOÚ osobné údaje bude získava výlučne na účel uvedený vo VOP predávajúceho a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a vyuívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromadené a e ich nebude zdruova s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely. 9.9. Kupujúci udežuje predávajúcemu súhlas podža bodu 9.5 tohto dokumentu o ochrane osobných údajov na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môe kupujúci odvola kedykožvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu. 9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zakrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, e predávajúci mu dostatočným, zrozumitežným a nezamenitežným spôsobom oznámil: a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 10.1. tohto dokumentu, b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnos, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar. Údaje sú uvedené v bode 10.2. tohto dokumentu, c) účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, d) e bude spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou, e) e poadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnú, 9.11. Predávajúci vyhlasuje, e bude spracúva osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude kona spôsobom, ktorý neodporuje ZOOÚ ani iným veobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádza. Predávajúci vyhlasuje, e súhlas dotknutej osoby si nebude vynucova a ani podmieňova hrozbou odmietnutia zmluvného vzahu, sluby, tovaru, alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu. 9.12. Kupujúci má právo na základe písomnej iadosti od predávajúceho vyadova: a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané, b) účel spracúvania osobných údajov, c) vo veobecne zrozumitežnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu: I.) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný, II.) identifikačné údaje sprostredkovateža; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podža § 8 ZOOÚ, d) vo veobecne zrozumitežnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie, e) vo veobecne zrozumitežnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohžadom na vetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä I.) poučenie o dobrovožnosti, alebo povinnosti poskytnú poadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podža § 11 ZOOÚ, oznámi aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnos poskytnú osobné údaje vyplýva z priamo vykonatežného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý túto povinnos ukladá, a upovedomí o následkoch odmietnutia poskytnú osobné údaje, II.) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, e im budú osobné údaje poskytnuté, III.) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, e im budú osobné údaje sprístupnené, IV.) formu zverejnenia, ak majú by osobné údaje zverejnené, V.) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, e sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov, g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môe poiada o ich vrátenie, i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak dolo k porueniu ZOOÚ, alebo iného platného právneho predpisu SR. 9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej iadosti má právo u predávajúceho namieta voči: a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, e sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a iada ich likvidáciu, b) vyuívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v potovom styku, alebo c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu. 9.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej iadosti má právo u predávajúceho namieta voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podža § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov, alebo predloením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môu by v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov pokodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáe sa, e námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokova a zlikvidova ihneď, ako to okolnosti dovolia. 9.15. Kupujúci na základe písomnej iadosti, alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykožvek namieta a nepodrobi sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky, alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo iada predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlinou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný iadosti kupujúceho vyhovie, a to tak, e rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude ma oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podža ods. 9.18. tohto dokumentu. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzahov, alebo počas existencie zmluvných vzahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel poiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho. 9.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho iadosti vyplýva, e uplatňuje svoje právo, iados sa povauje za podanú podža tohto zákona; iados podanú elektronickou potou, alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania. 9.17. Kupujúci pri podozrení, e jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môe poda o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilos na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môe uplatni zákonný zástupca. 9.18. Predávajúci je povinný písomne vybavi iados kupujúceho podža tohto čl. tohto dokumentu, resp. vyhovie poiadavkám kupujúceho podža ZOOÚ a písomne ho informova najneskorie do 30 dní od prijatia iadosti, alebo poiadavky. 9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podža § 28 ods. 2 ZOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov. 9.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, e v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, e osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené tretím stranám, resp. okruhu príjemcov uvedeným v bode 10.6 tohto dokumentu. 9.21. Informačné systémy elektronického obchodu predávajúceho sú zaregistrované v zmysle zákona č.84/2014 Z. z. o ochrane osobných údajov. 10. Podrobné informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov v zmysle zákona č.84/2014 Z.z. o ochrane osobných údajov 10.1. Prevádzkovatež informačného systému www.kreamax.sk DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec, tel.: 0908/543 743, IČO: 36 831 301, DIČ: 2022442301, IČ DPH: SK2022442301. Prevádzkovatež získava osobné údaje pomocou registračného formulára, umiestneného na stránke www.kreamax.sk
10.2 Sprostredkovatež Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5 821 04 Bratislava, IČO: 35834498, DIČ: 2021648739, IČ DPH: SK2021648739 Prevádzkovatež poskytuje sprostredkovatežovi osobné údaje zákazníka v rozsahu: meno, priezvisko, fakturačná adresa, adresa dodania, telefónne číslo, emailová adresa. Sprostredkovatež získava pre prevádzkovateža osobný údaj "číslo občianskeho preukazu" , alebo číslo iného dokladu totonosti pri doručení tovaru. Sprostredkovatež je oprávnený spracúva osobné údaje aj prostredníctvom inej osoby - subdodávateža, ktorá zabezpečuje ich ochranu na zodpovednos sprostredkovateža. 10.3. Účel a doba spracúvania osobných údajov Vystavenie daňového dokladu - faktúry, v zmysle zákona 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty, § 71 ods. 2 pism. b). Zákonne predpísaná doba archivácie daňových dokladov je 10 rokov a tým je daná aj doba potrebná pre spracúvanie osobných údajov prevádzkovatežom a do ich likvidácie. Doručenie tovaru a identifikácia zákazníka pred odovzdaním vopred zaplateného tovaru. Potvrdenie objednávky, platby za tovar, dodania objednaného tovaru - telefonicky a prostredníctvom elektronickej poty. Evidencia zákazníkov na účely vedenia ich uívatežských účtov na stránke www.kreamax.sk Evidencia zákazníckych objednávok pre rieenie prípadných reklamácií. Zasielanie informačných elektronických správ, ak o túto slubu prejaví zákazník záujem. 10.4. Zoznam spracúvaných osobných údajov Fakturačné údaje : Meno a priezvisko, Adresa trvalého bydliska Údaje pre doručenie : Meno a priezvisko príjemcu, Adresa doručenia, Telefónne číslo príjemcu vyadujú ho prepravné spoločnosti Kontaktné údaje : Meno kontaktnej osoby, Telefónne číslo - pre potreby potvrdenia objednávky, prijatia platby, komunikáciu so zákazníkom, Adresa elektronickej poty - pre potreby zaslania potvrdenia objednávky, núdzový komunikačný prostriedok, ak zákazník nie je dostupný na uvedenom telefónnom čísle. Údaje získavané pri odovzdávaní zaplateného tovaru : Číslo občianskeho preukazu, alebo iného dokladu totonosti - ochrana kupujúceho - aby zaplatený tovar neprevzala neoprávnená osoba, číslo OP je zaznamenané v dodacom liste (neplatí pre zásielky na dobierku). Údaje o Vaich objednávkach - pre potreby ich vybavenia a rieenia prípadných reklamácií. 10.5. Nutnos poskytnutia osobných údajov Prevádzkovatež získava iba tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na splnenie záväzkov, ktoré od neho kupujúci objednaním tovaru očakáva. Bez týchto údajov nebude moné spracova prijatú objednávku. Preto je kupujúci povinný vyplni vetky poadované údaje pri realizovaní objednávky. Pre ochranu zákazníka je nevyhnutné, aby pri odovzdávaní u zaplateného tovaru umonil prevádzkovatežovi, alebo sprostredkovatežovi overenie jeho totonosti a zapísanie čísla občianskeho preukazu, alebo iného preukazu totonosti do dodacieho listu. Toto opatrenie má predchádza neoprávnenému prevzatiu tovaru treou osobou, pokiaž kupujúci za tento tovar u zaplatil. Pri platbe na dobierku sa overenie totonosti a zápis čísla OP nevyaduje. 10.6. Tretie strany, ktorým budú údaje poskytnuté Osobné údaje neposkytujeme iadnym spoločnostiam spravujúcim databázy osobných údajov, ani iadnym iným tretím stranám, okrem rozsahu potrebného na : doručenie tovaru sprostredkovatežom : Partnerská kuriérska spoločnos: Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5 821 04 Bratislava, IČO: 35834498, DIČ: 2021648739, IČ DPH: SK2021648739 Rozsah poskytovaných údajov: Akademický titul, meno a adresa príjemcu, fakturačná adresa, adresa doručenia, telefónne číslo a e-mail príjemcu, celková cena objednávky v prípade platby na dobierku. Vo výnimočných situáciách môe by na doručenie tovaru operatívnym rozhodnutím vybraná iná prepravná spoločnos. Vzhžadom na operatívny charakter rozhodnutia nie je moné dopredu urči názov a sídlo predmetnej spoločnosti. prevádzku a údrbu informačných systémov prevádzkovateža : poskytovatež webhostingu : WebSupport, s.r.o., Staré Grunty 12, 841 04 Bratislava, IČO: 36 421 928 poskytovatež web servisu : bart.sk, s.r.o., Táborská 8, 040 01 Koice, IČO: 36593966 Uvedeným spoločnostiam nie sú osobné údaje ďalej poskytované na spracúvanie, ale môu im by za určitých okolností sprístupnené (pri rieení porúch, upgradov systémov a pod.) 10.7. Zverejnenie údajov Prevádzkovatež získané údaje v iadnom prípade nezverejňuje. 10.8. Práva a povinnosti dotknutej osoby Kupujúci je povinný uvies iba úplné a pravdivé údaje. Kupujúci sa zaväzuje preukáza svoju identitu pri odovzdávaní zaplateného tovaru a zapísa číslo občianskeho preukazu do dodacieho listu (neplatí pre zásielky na dobierku). Kupujúci sa zaväzuje, e v prípade zmeny svoje údaje zaktualizuje a to najneskôr pred zrealizovaním prvej objednávky nasledujúcej po vzniku zmeny. Kupujúci sa zaväzuje, e ak poskytne osobné údaje tretej osoby ako údaje pre doručenie (meno, priezvisko, telefónne číslo), robí tak iba s jej súhlasom a dotknutá osoba je oboznámená s postupmi, právami a povinnosami, ktoré sú uvedené na tejto stránke. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej iadosti (list, elektronická pota) od prevádzkovateža vyadova: - Informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov. - Informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje. - Odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania. - Opravu jej nesprávnych, neúplných, neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania. - Súhlas so spracovaním osobných údajov môe kupujúci odvola kedykožvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. - Úpravu osobných údajov môe dotknutá osoba realizova vlastnoručne v poloke "Profil", ktorá sa nachádza v konte po prihlásení zákazníka. - Vetky oprávnené poiadavky dotknutej osoby budú splnené a dotknutá osoba bude o tom informovaná do 30 dní od ich prijatia. Kupujúci, ak ním je fyzická osoba si môe uplatni svoje práva vyplývajúce zo zákona č. 84/2014 Z.z. O ochrane osobných údajov, elektronickou potou na adrese obchod@kreamax.sk alebo písomne na adrese sídla prevádzkovateža internetového obchodu www.kreamax.sk 11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy 11.1. Ak predávajúci nemôe splni svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávatež tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve preruil výrobu, alebo vykonal tak závané zmeny, ktoré znemonili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo z dôvodov vyej moci, alebo ak ani pri vynaloení vetkého úsilia, ktoré mono od neho spravodlivo poadova nie je schopný doda tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito Obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamite informova kupujúceho a zároveň je povinný ponúknu kupujúcemu náhradné plnenie, alebo monos pre kupujúceho odstúpi od kúpnej zmluvy (stornova objednávku). 11.2 Ak je kupujúcim spotrebitež ( vysvetlené v bode 1.2 Veobecných obchodných podmienok ) má právo odstúpi od kúpnej zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy o kúpe tovaru, poskytnutí sluby, a to aj bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku"), ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podža ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku. 11.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbali a odskúa obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 11.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynú v deň, keď kupujúci, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme vetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru. 11.5. Kupujúci môe odstúpi od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 11.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobi písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, e dolo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvalom nosiči, alebo pomocou formulára na internetovej stránke predávajúceho. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa povauje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podža ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku. 11.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podža prechádzajúceho bodu tohto dokumentu musí obsahova informácie poadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú pecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vráti u prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo potovú adresu kupujúceho. 11.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zruuje sa od začiatku aj kadá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je moné poadova iadne náklady, alebo iné platby v súvislosti so zruením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku a ceny za slubu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie sluby a dolo k úplnému poskytnutiu sluby. 11.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr vak v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zasla tovar spä na adresu sídla predávajúceho, alebo ho odovzda predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, e si tovar vyzdvihne osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podža prvej vety tohto bodu tohto dokumentu sa povauje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. 11.10. Kupujúci je povinný doruči predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepokodený, podža monosti v originálnom obale a nepouívaný. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. 11.11. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu vetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a potovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vráti kupujúcemu platby podža tohto dokumentu predtým, ako mu je doručený tovar, alebo kým kupujúci nepreukáe zaslanie tovaru spä predávajúcemu, s výnimkou prípadu e predávajúci navrhne vyzdvihnutie tovaru osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. 11.12. Kupujúci znáa náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru podža To neplatí, ak predávajúci súhlasil, e ich bude znáa sám, alebo ak si nesplnil povinnos podža § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku. 11.13. Kupujúci zodpovedá len za zníenie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníenie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnos o práve spotrebiteža odstúpi od zmluvy podža § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku. 11.14. Predávajúci je povinný vráti kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký pouil kupujúci pri svojej platbe, pokiaž sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalie poplatky. 11.15. V prípade, e kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je pouívaný, pokodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradi predávajúcemu: a) hodnotu, o ktorú sa zníila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výke b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podža cenníka pre pozáručný servis tovaru. Kupujúci je povinný v zmysle tohto dokumentu predávajúcemu uhradi náhrady najviac vo výke rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy. 11.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku kupujúci nemôe odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom sú: - predaj tovaru zhotoveného podža osobitných poiadaviek spotrebiteža, tovaru vyrobeného na mieru, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteža, - predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vráti z dôvodu ochrany zdravia, alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní poruený, - predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebitež tento obal rozbalil, - poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteža a spotrebitež vyhlásil, e bol riadne poučený o tom, e vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy. - predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zloený alebo pouitý takým spôsobom, e jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je moné bez vynaloenia zvýeného úsilia a zvýených nákladov. 11.17. Ustanovenia článku 11. VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteža uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona. Príloha č. 1 Formulár na odstúpenie od Príloha č.2 Poučenie o uplatnení práva spotrebiteža na odstúpenie od zmluvy 1. Právo na odstúpenie od zmluvy Máte právo odstúpi od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpi od tejto zmluvy jednoznačným Vyhlásením (napríklad listom zaslaným potou, alebo e-mailom) na adresu: DEKOR POINT, s.r.o., ul. Podhradská 397/1, 077 01 Krážovský Chlmec email: info@kreamax.sk Na tento účel môete poui vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je Vám k dispozícií na naej stránke vo forme online formulára resp. formou na stiahnutie TU. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zalete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. 2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime vetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejí bený spôsob doručenia ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vae oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste pouili pri Vaej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkožvek ďalích poplatkov. Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená a po doručení vráteného tovaru spä na nau adresu, alebo po predloení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru spä, podža toho, čo nastane skôr. Zalite nám tovar spä, alebo ho prineste na nau adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa povauje za zachovanú, ak tovar odolete spä pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Zodpovednos spotrebiteža za kodu vzniknutú na vrátenom tovare: Zodpovedáte iba za akékožvek zníenie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, ne aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 12. Záverečné ustanovenia 12.1. Tieto VOP sú platné a pre predávajúceho záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Voči kupujúcemu nadobúdajú účinnos uzavretím kúpnej zmluvy. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákožvek jej zmena musí ma písomnú formu. Zmluvné strany sa dohodli, e komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná formou e-mailových správ. 12.2. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zakrtnutím políčka potvrdil, e sa oboznámil s týmito VOP a jeho súčasami t.j. Reklamačným poriadkom, článku o Ochrane osobných údajov a práve na Odstúpenie od kúpnej zmluvy, prečítal si ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí. 12.3. Na vzahy neupravené týmito VOP sa vzahujú prísluné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o tátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteža a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorích predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri predaji na diažku. V Krážovskom Chlmci, dňa 05.04.2022 Zmeny VOP bez predchádzajúceho upozornenia sú vyhradené.
|